Contrast Klub DK Websted
Forum start Forum start » Sejlads » Svensk farvand
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Sveriges østkyst og kanalerne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sveriges østkyst og kanalerne

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarne Iwersen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 02.August.03
Sted: Denmark
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarne Iwersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sveriges østkyst og kanalerne
    Sendt: 06.Marts.06 kl. 11:13
Jeg planlægger tur til Bornholm, Sveriges østkyst op til/i nærheden af Stockholm og retur gennem kanalsystemet og søerne til Göteborg, denne sommer.

Er der nogen, der kan hjælpe med papir- og/eller elektroniske kort over den svenske østkyst? Det elektroniske skal passe til en Garmin 182.

Kontakt mig på mail bjarne.iwersen@sonderborg.dk eller tlf. (arbejde)7412 6141. (privat) 7442 0919
Til top
Lars Andersen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Point: 113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.Marts.06 kl. 17:47
Jeg ved at Johannes Dalbjerg og frue tog denne tur sommeren 2005 - dog vist nok ikke via Bornholm.
Til top
Tom Hansen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Point: 26
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11.Marts.06 kl. 09:24
God tur, det er dejligt farvand og der er nok at se og opleve. Jeg har kort fra midt i 80erne, som I kan låne. Du skal dog være opmærksom på, at de ikke er til WGS 84. Jeg kan stærkt anbefale, at I skaffe jer nogle bøger fra Nautiska forlaget www.nautiska.com

"Skanör-Strömstad är den tredje delen i Nautiska Förlagets serie med seglingsbeskrivningar över svenska vatten. De två tidigare böckerna, Arholma-Landsort och Landsort-Skanör, är mycket omtyckta och har sålt i över 30 000 exemplar."

Hvis I bestiller dem på et dansk folkebibliotek, så kan I sikkert låne dem hjem nu og se på dem.
Med sejlerhilsen
Tom Hansen
Til top
J. Christensen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 09.December.08
Point: 1
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J. Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.Marts.09 kl. 21:45
Hej alle contrastsejlere.
Jeg plamlægger at tage turen fra Limfjorden og syd om Sverige - og efter vejret Bornholm - vider op og gennem kanalerne hjem via Sæby og til Gyldendal.
Spørgsmål er om 4 uger er tilstrækkelig - når udgangspunkt er Grenå-
Til top
Johs Dalbjerg Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Point: 15
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johs Dalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.Marts.09 kl. 14:01
Godtur.

Vi har taget turen to gange fra Egå/Århus. Den ene gang sejlede vi syd om Sverige og herfra op til hvor Gøtakanalen begynder Det tog 4 uger. Vi havde på forhånd besluttet, at vi ville have godt 14 dage på kanalen og søerne, samt et par ekstra dage at løbe på til hjemturen fra Gøteborg. Det betød, at vi sejlede nogle lange stræk op til, hvor Gøtakanalen begynder på østkysten. Denne sejlads foregik udelukkende udenskærs og tværs over Hanø-bugten fra sydøstspidsen af Sverige op til Utklippan sydøst for Landskrona (iøvrigt med spileren oppe over en strækning på ca. 90 sømil). Den sidste dag sejlede vi mest indenskærs. Vi var fem dage om dette fra Århus - i gennemsnit små 100 sømil pr. dag. Med denne prioritering havde vi god tid til, det vi ville.

Vi har efterfølgende taget turen en gang mere. På denne tur var vi også oppe i den Stockholmske Skærgård og sejlede herefter igennem Stockholm ind på søen Mäleren og herfra via Gøtakanalen tilbage til Egå - denne tur varede seks uger. Igen på denne tur var det ren transport sejlads fra Egå til den Stockholmske skærgård (6 dage).

Vi har nydt begge ture. Hvis I kun har fire uger til rådighed vil vi opfordre til, at I foretager en prioritering af, hvor I vil bruge tiden og hvilke strækninger der skal være transportstrækninger.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.18
Copyright ©2001-2014 Web Wiz Ltd.