Contrast Klub DK Websted
Forum start Forum start » Teknik og praksis » Skrog og indretning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed -
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Styretøj"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik Knudsen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 07.Februar.05
Point: 14
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Styretøj"
    Sendt: 12.November.06 kl. 19:12
Efter at have skilt min ratpiedestal af, har jeg erfaret, at øverste tandhjul, som kommer fra stammen, hvorpå rattet sidder, er slit.
Kender nogen noget til, hvor man evt. kan købe et nyt tandhjul/aksel?
Henrik Knudsen
Madonna (Den Røde)
Aalborg
Til top
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.November.06 kl. 19:13
Jeg ved godt at det hedder sliDt!!
Til top
Henrik Søegaard Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 02.August.03
Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Søegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18.November.06 kl. 20:14
Hej Henrik
Har netop været i gennem samme seance. Dog havde jeg en "pro" til at udføre arbejdet. Jeg ved at lejet blev købt lokalt her i Kolding ved Gimpel. (Engros firma med alt i skruer, lejer mv.) Jeg kan anbefale dig, at afmontere det gamle og medbringe dette til et lokalt firma, hvor de kan "måle og sammenligne, således at du får det rette. Her var der - mig bekendt - tale om et "standard SKF-leje"
Hilsen Henrik
Til top
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19.November.06 kl. 19:12
Hej Henrik (så er dén betalt)
Det er desværre ikke så simpelt at det er lejet, det er galt med. Det er selve det koniske tandhjul, som går fra rattet ind på den "halvkrans" som driver roret. Både det koniske tandhjul og "halvkransen" er slidt
Til top
Erik Skovsager Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Point: 38
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Skovsager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21.November.06 kl. 17:03
eg synes du skulle købe originaldele til dit whitlock rorsystem. Det forhandles af
Seldén Mast A/S
Bakkegårdsvej 406
DK-3050 Humlebæk
Tel +45 39 18 44 00
Fax +45 39 27 17 00
- er jeg ret sikker på.

Erik Skovsager
Til top
Henrik Søegaard Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Søegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21.November.06 kl. 19:52
Hej Erik og Henrik
Mig bekendt er Whitlock kædet sammen med Lewmar, men du har måske ret Erik! Et alternativ kan være at checke svenske "Jefa Steering systems" af ! Umiddelbart er jeg af den opfattelse, at det er et sådant der er monteret i min C-362. Prøv evt. www.jefa.com.
hilsen Henrik
Til top
Lars Andersen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Point: 113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21.November.06 kl. 20:49
Citat: Henrik Søegaard Henrik Søegaard skrev:

Mig bekendt er Whitlock kædet sammen med Lewmar, men du har måske ret Erik!

Whitlock ser ud til at være ejet af Lewmar, men Seldén havde Whitlock med på Boatshow '06! Så I har begge ret - og altså dermed at Seldén i Danmark forhandler Whitlock.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.18
Copyright ©2001-2014 Web Wiz Ltd.