Contrast Klub DK Websted
Forum start Forum start » Teknik og praksis » Motor
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Sejldrev SD20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sejldrev SD20

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Claus Munch Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 22.November.06
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus Munch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sejldrev SD20
    Sendt: 08.Januar.08 kl. 20:19
Jeg har desværre konstateret vand i olien i mit sejldrev.
Jeg har taget motor og sejldrev ud, da jeg samtidig vil skifte gummimembranen.
Jeg har afmonteret skruen og herefter fjernet zinkanoden. Nu skal jeg have trukket akslen ud, da jeg formoder at lækagen skyldes en utæt pakdåse.
Er der nogen, der har erfaring med, om det blot kan trækkes ud med et aftræk eller er der "flere forhindringer"?
Til top
Lars Andersen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 02.August.03
Point: 113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08.Januar.08 kl. 20:50
Jeg medvirkede ved udskiftning af pakdåserne på mit drev for 1 år siden. Der var ingen problemer i at adskille drevet - også uden specielt værktøj. Hvad der deriomod var vanskeligere var at fjerne de gamle pakdåser! De skal lirkes ud og man skal passe på ikke at beskadige godset de tætner op imod.
Du skriver "taget motor ud" - du mener da forhåbentlig kun skubbet lidt frem og klodset op, for helt ud skal den da ikke for at tage drevet ud.
PS. Du vil sikker erfare at den gamle membran intet fejler...
Til top
Claus Munch Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 22.November.06
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus Munch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08.Januar.08 kl. 22:49
Tak for meldingen. Jo jeg har valgt at tage motoren helt. Det skyldes, at jeg er igang med at renovere hele motorrummet og kistebænken - alt er ude. Herefter skal alt slibes og males med ny gelcoat og der skal ryddes kraftigt op i ledningsnettet.
Det var nu heller ikke nogen specielt krævende opgave, at tage motoren ud. Jeg benytter nu lejligheden til at skifte diverse slanger. Så behøver jeg ikke at tænke på dem foreløbigt.
Til top
Lars Andersen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 02.August.03
Point: 113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.Januar.08 kl. 08:03
Uden at jeg tog motoren ud som du, gjorde jeg i øvrigt præcist det samme som du nu vil her sidste forår. Skiftede alt zink, alle slanger inkl. udstødning til ny Vetus fleksibel slange, ny antihævert, som var læk, og jeg havde også manifolden af for at rense og male. Ny isolering og maling i motorrum. Oprydning i div. kabler osv., osv. En rigtig god fornemmelse, som du også er inde på.
Der var forøvrigt meget aflejring i skyllekanalerne kunne jeg se med afmonteret manifold og zink. Fik det råd at afkalke maskinen helt som en kaffemaskine. Lad en eddikesyreopløsning stå i motoren nogle dage, og gentag evt. processen!
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.18
Copyright ©2001-2014 Web Wiz Ltd.