Contrast Klub DK Websted
Forum start Forum start » Teknik og praksis » Skrog og indretning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - rorstamme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rorstamme

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Finn Hendil Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 02.August.03
Point: 12
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Finn Hendil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: rorstamme
    Sendt: 09.Marts.05 kl. 01:21
Er der nogen der ved hvordan man finder ud af om rorstammen er massiv eller hul. Den hule er vist ikke stærk nok til hårdt vejr.
Til top
Michael Dehn Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 05.August.03
Sted: Denmark
Point: 14
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Dehn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.Marts.05 kl. 08:17
Min båd er fra 1986 og den tidligere ejer af båden fik et par år efter købet en skrivelse fra værftet om mulige rorproblemer. Alt efter hvilken årgang båden er og dermed hvilket bådnummer båden har, er båden forsynet med forskellige dimensioner i rorstammen. Hvis dimensionerne er for ringe er der risiko for rorhaveri. Dengang meddelelsen om mulige rorproblemer kom blev der desværre intet gjort ved sagen, men da jeg sejler en del hård kapsejlads valgte jeg at få problemet kontrolleret af fagkyndige. Min båd, der har nr. 199, var konstrueret med for dårlig en rorstamme og jeg fik derfor for 2 årsiden udskiftet rorstammen til en korrekt dimension. Pris kr. 15.000. Om jeg stadig har skrivelsen nede i båden, skal jeg finde ud af eller det kan være der er andre bådejere der ligger inde med skrivelsen.
Til top
Lars Andersen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 02.August.03
Point: 113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.Marts.05 kl. 11:52
Brevet fra Contrast-værftet ligger klar til læsning/download i Forum'et 'Dokumenter til hentning'.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.18
Copyright ©2001-2014 Web Wiz Ltd.