Contrast Klub DK Websted
Forum start Forum start » Teknik og praksis » Motor
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Olielæk SD20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Olielæk SD20

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jan Nielsen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 02.August.03
Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Olielæk SD20
    Sendt: 16.August.10 kl. 18:35
Her på sommerferien opdagede jeg lidt olie i sumpen. Jeg har nu set nærmere på det og der ligger oile oven på membrandelen samtidig er olieniveauet faldet på oliepinden til SD 20 drevet.
Hvor kommer olien fra?
Er der andre muligheder end slidt tætning ved hullet for akslen til gearskiftet?
mvh
Jan
Til top
Erik Skovsager Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Point: 38
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Skovsager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.September.10 kl. 18:31
Man skulle da tro, at det er muligt at se, hvor olien kommer ud. Der er sikkert fedtet omkring lækagen

mvh
Erik Skovsager
Til top
Jan Nielsen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.September.10 kl. 10:55
Det er rigtigt som Erik skriver, der skal være olie omkring lækagen og omkring gearskiftet var der tørt. KKE motor sagde der var mulighed for slidt simmerring hvor motorakslen går ind i gearkassen hvorfor jeg tørrede god op og sejlede for motor op til KKE motor i Skovshoved. Forinden havde jeg for en sikkerhedsskyld lagt teflon tape omkring det gule påfyldningsdæksel så det var tæt, og det hjalp, der skulle have siddet en O-ring. Ak ja, check om O-Ringen er intakt og til stede inden dækslet igen skrues på efter olieskift.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.18
Copyright ©2001-2014 Web Wiz Ltd.