Contrast Klub DK Websted
Forum start Forum start » Teknik og praksis » El og instrumenter
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Galvanisk tæring Contrast 36
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Galvanisk tæring Contrast 36

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jan Nielsen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Medlem siden: 02.August.03
Point: 19
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Galvanisk tæring Contrast 36
    Sendt: 22.April.08 kl. 19:45
Jeg har haft problemer med min 11/4" tioletventil som er i rustfrit (rf) stål 316, efter 3 år var den korroderet mellem gevindbund og overflade så en mindre utæthed opstod. Bådhandleren mener det er galvanisk tæring og at jeg skulle forbinde den til jord. Alle ventiler er rf. og kan forbindes. Er der i forummet refaringer med hvordan jord fra standeren skal forbindes til båden?
Til top
Lars Andersen Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Point: 113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22.April.08 kl. 22:52
Du skal først og fremmest undlade at din båd ligger med landstrøm, medmindre du absolut har brug for det.
Læs engang om emnet her:
http://www.frederikshavnmarina.dk/marinabestyrelse_undersider/div_inlaag/Lidt_om_taering.htm

(ps. det kan måske være nødvendigt at kopiere linket over i din browsers adresselinie)
Til top
Finn Hendil Se drop down
Contrast Klub DK
Contrast Klub DK

Point: 12
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Finn Hendil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08.September.08 kl. 13:40
Der er også noget der hedder kærvtæring i rustfrit stål.
Det optræder hvor der fugtigt, og ikke er ilt nok til at vedligeholde den rustfri overflade på stålet.
Jeg fik det engang på en gennemgående skrueaksel, lige i pakdåsen, som ikke blev smurt, rusten dér rev selvfølgelig pakningen i stykker. Jeg har også set et billede af den møtrik der holder skruen på akslen. Møtrikken så flot og blank ud, men var aldeles borttæret indvendig.
Derfor kan rustfrit stål ruste under vandet, uden at det har noget med galvanisk tæring at gøre, og derfor skal man pakke rustfrit stål rigtig godt, hvis det er en udvendig flange under vandet.
Hilsen Finn Hendil
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.18
Copyright ©2001-2014 Web Wiz Ltd.